Регистрация на фирми
Необходими документи
Повечето потребители изпитват трудност в избора на тип дружество, което да регистрират. Всяка структура има своите предимства и недостатъци. Най-важното е да помислите за данъците, които дължите на държавата и отговорността, която поемате пред вашите партньори. За момента ООД или ЕООД е предпочитаната форма за стартиране на малка до средна компания в България, особено след намаляване на изискването за началния капитал по време на регистрацията.
Разлика между ЕООД и ООД е в броя на хората, притежаващи част от капитала. При ЕООД собствеността на капитала е еднолична – един човек е вносител на капитала. За регистрация на ООД - учредителите трябва да са поне двама, но няма изискване да имат равни капиталови вложения.
Ще са ви необходими следните документи:
-
Бележка за внесен капитал, която можете да издадете от банка по избор.
-
Съгласие за приемане на управление и образец от подписа (спесимен) – необходимо е да бъде нотариално заверен и подписан от управителя. Има два варианта: да имате подготвен спесимен, който има нужда единствено от нотариална заверка или да поискате от нотариалната кантора го изготвят.
-
Учредителен акт
-
Учредителен протокол - Документът трябва да съдържа взетите решения от учредителното събрание и дневния ред на събранието.
-
Решение за назначение на едноличния собственик на капитала като управител
-
Заявление по образец А4 – най-важният документ!
Можете да го намерите на сайта на Търговския регистър , да го изтеглите и попълните. Към него се прилагат всички останали документи. -
Декларация по чл. 13, ал. 4, Закон за Търговския регистър (ЗТР). Декларира се истинността на заявените обстоятелства. Подписва се от заявителя.
-
Декларация по чл. 13, ал. 5, ЗТР. Подава се от приносителя. Попълва се само когато заявителят не представя документите лично в ТР.
-
Декларация по чл. 142, Търговски закон (ТЗ). Забрана за конкурентна дейност. Подписва се от управителя.
-
Декларация по чл. 141, ал. 8, ТЗ. Управителят декларира, че отговаря на изискванията на закона за управител на фирма. Подписва се.
-
Заявление за запазване на фирма (Д1), което не е задължително и струва 50 лв.
-
Лиценз или разрешение, когато дейността на фирмата изисква такова.
-
За повече информация на посочените контакти.